РЕГИСТРАЦИЯ И ПРОМЕНИ ПО ФИРМА​

РЕГИСТРАЦИЯ И ПРОМЕНИ ПО ФИРМА

Посредством услугите, предлагани от VSM Advice бихте могли да получите цялостно съдействие във връзка със стартирането на Вашия бизнес, както и последващите промени, свързани с адреса, предмета на дейност, капитала и собствеността на Вашата фирма.

С помощта на VSM Advice бихте могли да получите консултация и правно съдействие във връзка
със следните, неизчерпателно изброени действия:

РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА

Екипът на VSM Advice се стреми да предложи на клиентите си подробна и аргументирана правна консултация, както и цялостно съдействие във връзка с учредяването и регистрацията на търговски дружества /ООД, ЕООД, АД, ЕАД и др./ и юридически лица с нестопанска цел /ЮЛНЦ/ – Сдружения и Фондации. Посредством някоя от формите на контакт бихте могли да получите информация на опростен и разбираем език относно предимствата и недостатъците на всяко една от правните форми на търговските дружеста и ЮЛНЦ, както и съответно правни съвети за това коя е най-подходящата правна форма на организация на Вашия бизнес, с оглед конкретните особености и нужди на всеки отделен клиент.

ПРОМЕНИ ПО ФИРМИ

Посредством услугите, предлагани от VSM Advice бихте могли да получите аргументирана правна консултация и цялостно съдействие при изготвянето на документите относно всякакъв вид промени във Вашата фирма и/или Сдружение или Фондация, както и отразяването на същите по партидата на фирмата в Търговския регистър. Част от промените по фирма, за които бихте могли да намерите съдействие от екипа на VSM Advice са следните:

  • Промяна на фирмено наименование
  • Промяна на седалище и адрес на управление
  • Промяна на предмета на дейност
  • Увеличаване и/или намаляване на капитал
  • Назначаване и/или освобождаване на управител
  • Промени на клаузи от учредителния акт/дружествения договор/устава или примането на нов такъв
  • Покупко-продажба на дружествени дялове и приемането на нов съдружници

НЕПАРИЧНИ ВНОСКИ /АПОРТИ/

Целият капитал или част от капитала на търговско дружество, било то дружество с ограничена отговорност /ЕООД или ООД/ или акционерно дружество /ЕАД или АД/, би могъл да бъде формиран не само посредством парична вноска от съдружниците /акционери/, но и посредством непарична вноска или така наречения апорт.

Предмет на апорта най-често биват права върху недвижими имоти, но е възможно също това да бъдат права върху всякакъв друг вид активи, в това число движими вещи, дялове или акции от капитала на други търговски дружества, вземания и други.

Посредством апорт би могъл да бъде формиран капиталът, както на новоучредено /бъдещо дружество, така и да бъде увеличен капиталът на вече съществуващо дружество.

Апортът преминава през няколко самостоятелни фази, една от които задължително е извършването на оценка на актива, предмет на непаричната вноска, от три независими вещи лица – експерти, назначени от Агенция по вписванията. Посредством тази оценка се определя и максималният брой дружествени дялове или акции, които вносителят на апорта може да придобие в капитала на новоучреденото дружество, или съответно в дружеството, чийто капитал се увеличава посредством апорта.

На следващ етап, след приемането на изготвената оценка, се пристъпва към същинското учредяване на ново дружество или съответно към самото увеличаване на капитала на съществуващо дружество.

В случай, че предмет на апорта са права върху недвижим имот, след извършване на апорта, дружеството, в чийто капитал е извършената непаричната вноска, става собственик и на недвижимия имот, което на свой ред налага и вписването на апорта в Имотния регистър, като последен етап от цялостната процедура.

Посредством услугите, предлагани от VSM Advice бихте могли да получите подробна правна консултация и цялостно обслужване във връзка с извършването на такава непарична вноска.

ПРЕОБРАЗУВАНЕ НА ТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА

В Търговския закон са предвидени няколко различни форми на преобразуване на търговски дружества, както следва:

  • Вливане
  • Сливане
  • Разделяне
  • Отделяне
  • Промяна на правната форма

Посредством услугите, предлагани от VSM Advice бихте могли да получите аргументирана правна консултация на разбираем за Вас език относно ползите и недостатъците на всяка една от формите на преобразуване, както съдействие при осъществяването на избраната от Вас форма.

ПРЕКРАТЯВАНЕ И ЛИКВИДАЦИЯ НА ТЪРГОВСКИ ДРУЖЕСТВА

В случай, че поради някаква причина необходимостта от притежаваната от Вас фирма е отпаднала, посредством предлаганите от VSM Аdvice услуги, бихте могли да получите консултация и съдействие във връзка с цялостния процес относно прекратяването на дейността на Вашата фирма, както и последващото производство по ликвидация на същата и заличаването й от Търговския регистър.

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ:

Съобразно изискванията на закона, минималният капитал на едно дружество с ограничена отговорност /ООД или ЕООД/ е в размер на 2 /два/ лева, а на акционерно дружество – 50 000 /петдесет хиляди лева/. Съгласно изискванията на закона, в случай, че избраният от Вас капитал а ООД/ЕООД е повече от 2 лева, достатъчно е при регистрацията на фирмата да бъдат внесени ¾ от него. От своя страна, независимо от избрания капитал на акционерно дружество, за вписването на новоучреденото дружество е необходимо да бъде внесена ¼ от същия.

От юридическа гледна точка, стойността на уставния капитал на едно търговско дружество не играе особена роля, като е съвсем възможност фирма с капитал от например 100 лева, да акумулира обороти от милиони.

От счетоводна гледна точка, обаче, е за предпочитане, при учредяване на нова фирма, капиталът да е възлиза в размер на сума, даваща възможност за покриване на първоначалните разходи за стартиране на дейността на дружеството.

ЗАБ. Учредителният капитал на Вашата фирма се внася по набирателна банкова сметка, открита на името на бъдещото дружество, като след успешното вписване на това дружество в Търговския регистър, разполагате с възможността да „трансформирате“ тази банкова сметка в разплащателна, и съответно да разходвате средствата по нея без ограничения.

Законът не предвижда никакви изисквания относно седалището и адреса на управление на търговско дружество при неговата регистрация, като избора на адрес е абсолютно свободен. Няма пречка да изберете чисто формално адресът на управление на Вашето дружество да е на съвсем различно място от местопребиваването Ви и мястото, на което фирмата ще извършва търговска дейност. Няма изисквания и относно правото на собственост и/или правото на ползване върху недвижимия имот, на адреса на който ще е регистрирано дружеството. Няма пречка и фирмата да бъде регистрирана на Вашия домашен адрес /постоянен или настоящ/.

Препоръчително е, обаче, да бъде осигурено постоянно или поне често присъствие на адреса, на който е регистрирана фирмата, най-вече с оглед получаване на кореспонденция, в това число и съдебни книжа, тъй като „пропускането“ на важна кореспонденция, би могло да доведе след себе си много негативни последици.

Разходите, най-общо казано, зависят от правната форма на дружеството, което желаете да регистрирате. Така, например, дължимата държавна такса, платима по сметка на Агенция по вписванията, за регистрация на ЕООД или ООД, е в размер на 55 лв. /в случай, че регистрацията става по електронен път/. На свой ред, дължимата държавна такса за регистрация на АД или ЕАД е в размер на 180 лв. Дължимото адвокатско възнаграждение също зависи, както от правната форма на бъдещото дружество, така от други особености, водещи до по-висока фактическа и правна сложност на действията по регистрация на фирмата. Така например, адвокатското възнаграждение за откриване на ЕООД на името на физическо лице /обикновен гражданин/ е в размер на 300 лв.

В случай, че обаче, предмет на регистрацията е ООД с двама, трима или повече съдружници, които имат и допълнителни изисквания относно специфични клаузи на дружествения договор на фирмата, или в случай, че учредител на бъдещото дружество е друго юридическо лице, адвокатското възнаграждение би възлизало в диапазона между 400 лв. и 500 лв. Що се отнася до акционерните дружества, по подобие на дължимите държавни такси, другите съпътстващи разходи, също са значително по-високи, в това число и адвокастките възнаграждения, най-вече с оглед сложността и обема на документацията, необходима за учредяване на такова дружество.

Освен горните такси и разноски е добре да имате предвид, че всяка една от банките в страната събира съответните такси за откриване на набирателна сметка, по която да бъде внесен учредителния капитал на Вашето дружество.

Допълнителни такси в символични размери се заплащат и пред нотариус за заверка на документи от лицата, избрани за законни представители /управители или изпълнителни директори/ на новата фирма.

След като уточните всички характеристики на дружеството, което желаете на регистрирате: правна форма, капитал, предмет на дейност, адрес на управление, законни представители и др., подготовката на документацията относно регистрацията на фирма отнема между един и три работни дни. След подписване на всички подготвени документи и след предоставянето на същите нa екипа на VSM Advice, ведно с доказателства за внесен в банка капитал, още в същия ден екипът ни пристъпва към заявяване на вписването на новоучреденото търговско дружество в Търговския регистър. Обикновено в рамките на 24-36 часа, считано от датата на подаването на заявлението за вписване на новото дружество, същото се вписва, като получава и своя единен идентификационен код /ЕИК/, наричан п.огрешно от много хора като БУЛСТАТ.

+359 899 30 1912

гр. Пловдив, район Северен, ул. „Драва“ № 1, п.к. 4003

vsm.advice@gmail.com

RESPONSA PRUDENTIUM​